Royal Queen Seeds Rebranding

Video id: 910331219

Velkommen til Royal Queen Seeds. Ja, den er god nok, det er os! Vi har ændret os lidt, men kun til det bedre!

"Hvis noget virker, skal man ikke pille ved det". 

– Jeg kan godt lide den gotiske typografi, som en karakter fra norden, et meget gammelt mærke, der altid har eksisteret. Den fede sorte og løven. Det er så smart, at det ryger en joint. Godt tænkt.

Royal Queen Seeds Rebranding

- Hvorfor ændre på noget? – sidder du måske og tænker. Jeg kan godt lide den gyldne farve og løven. Det giver en følelse af sikkerhed, pålidelighed og kammeratskab. Jeg synes helt klart, at det skiller sig ud fra andre frøbanker. Denne 'Queen' minder mig om et eller andet ... jeg ved ikke hvorfor, men jeg elsker bare den typografi.

Royal Queen Seeds Rebranding

Vi følte, at vi havde brug for en opgradering. Det var en fantastisk proces – og det gjorde os samtidig lidt rundtossede at se, hvor langt vi allerede er nået. Heldigvis var vi alle sammen på denne rejse.

Vi forstår, at forandring kan være svær i begyndelsen. Forandring kan virke skræmmende, og det får dig måske til at tænke: Er det de samme mennesker, der arbejder der? Er det de samme frø, de tilbyder? Kan jeg stadig stole på dem?

Svaret er: Ja, ja, og ja!

Grunden er simpelthen den, at vi i løbet af de sidste par år har udviklet os – og det er gået vanvittig hurtigt. Der er øjeblikke i ens liv, hvor tingene begynder at tage fart. Faser, hvor der opstår spændende muligheder, og dem skal man gribe. Nogle af vores store milepæle er bl.a., at vi landede i USA, og at vi lancerede de første F1-hybridcannabisfrø i verden. Derudover fortsætter vi med at udforske nye samarbejdspartnere og flytte grænser for at udvikle de nyeste og mest trendy sorter. Kan du huske Tropical Mirage? En sort, der booster kreativiteten ...

Og nu, hvor vi taler om kreativitet og muligheder …
Tillad os at præsentere dig for os – den nye Royal Queen Seeds. Hyggeligt at møde dig.

Royal Queen Seeds Rebranding

Løven

Løven havde efterhånden nogle dage på bagen. Vi elskede ham naturligvis. Den er stadig en del af vores DNA. Det er hollandsk, det er modigt, det er kraftfuldt og dynamisk. Med hensyn til det royale aspekt er løven kongen af junglen. Han er urørlig og ikke til forhandling.

Men samtidig er det også blevet sindssygt populært at have en løve i et logo.

I en digital verden med hundredtusindvis af brands, hvoraf mange af dem er kendte i hele verden, findes der tusindvis af løver. Bare prøv at tjekke online. Selvom vores løve var unik, har vi altid følt, at den ikke sad helt i skabet. Lidt for voldsom, måske? Derfor tænkte vi, hvorfor ikke give den lidt kant?

Men hvordan?

Vi besluttede os for at sætte ham mere i fokus. I stedet for at bruge en løvekrop fokuserede vi i stedet på et løvehoved, så man bedre kunne se hans udtryk.

Den nye løve er stærk. Han er også tålmodig og klog. Han er modig, men stadig venlig og relaterbar. Det er vigtigt, at han er let genkendelig og frem for alt; at han er unik.

Det var lidt af en udfordring at bringe ham til live. Vi var nødt til at starte helt fra bunden. Mange af vores muligheder var flotte, men de var lidt for voldsomme, lidt for tamme, lidt for alvorlige eller lidt for langt væk fra det, vi havde i tankerne. Vi var nødt til at fokusere på hans udtryk. Mere tålmodig. Mere rolig. Ikke så ung længere. Stadig modig og hurtig, men mere moden og respektfuld. En allieret i færd med at vokse og udvikle sig, hvis du forstår. 

Royal Queen Seeds Rebranding

Skrifttypen

Vi havde lidt problemer med skrifttypen. Kan du huske, hvorfor du var så vild med ordet "Queen"? Der er måske en grund til, at det virker så bekendt. Der blev lagt stor vægt på orden "Queen", uden nogen egentlig grund, og ordene "Royal" og "Seeds" er jo mindst lige så vigtige. Der er ingen, der kender os som "Queen". Vi manglede balance.

Selvom skrifttypen var nok så smuk og elegant og formidlede ekspertise, gjorde den det på en kold måde. Den virkede ikke naturlig og levende. Den manglede grounding, og det skabte en vis distance.

Grunden til, at vi valgte en ny skrifttype til logoet var, at vi ville understrege produktets naturlige karakter, vores miljø og vores dagligdag – en solid skrifttype, der virkede mere legende og relaterbar, kraftigere og mere synlig, så vi skaber en bedre forbindelse.

Denne skrifttype vil også blive brugt på vores side og i vores kommunikationsmateriale. Det vil hjælpe os med at fremhæve, hvad der er vigtigt på en måde, der er naturlig, funktionel og moderne.

Royal Queen Seeds Rebranding

RQS –– Tilbage til kilden

Mange af jer kender os også som RQS. Det forstår vi godt. Royal Queen Seeds er et langt navn at stave (og artikulere). Hvis man bare bruger "Royal", siger det ikke ret meget, og desuden mister man hele hovedformålet: "frøene".

Derfor gjorde vi det, som vi tidligere havde gjort, og udarbejdede et "RQS"-design, der kunne opsummere vores navn og give os mulighed for at bruge det i kortere sammenhænge.

Men da vi gjorde det, opdagede vi noget. Den tomme plads inde i Q'et og halen... så bekendt ud. Det er kernen i bogstavet, kernen i navnet, og kernen i vores essens. Q'et indeholder et frø! Det er jo helt perfekt, synes du ikke? Lagde du mærke til det?

Royal Queen Seeds Rebranding

Farverne

Og så er der farverne. Selvom de var meget genkendelige, var de også ret svære at arbejde med. Du har muligvis lagt mærke til, at de tiltrak masser af opmærksomhed, men samtidig kunne de også hurtigt gøre øjnene trætte. Men udover de lidt mere formelle grunde formidlede (råbte) de også et budskab, som ikke længere repræsenterede os.

Farver er meget vigtige. Bare tænk på dit tøj eller farverne på væggene derhjemme, din bil eller farvetonen i dine yndlingsfilm.

Hver farve fortæller os noget – dens mætning, dens nuance og kombinationen af disse kommunikerer et budskab.

Udover logoet og typografien følte vi også, at farverne kunne forbedres. Som du måske har bemærket, har vi raffineret dem. Vi gik over til mere grundlæggende farver, som var tættere på de mere naturlige toner, hvilket giver en følelse af ro. Men det allervigtigste er, at de passer rigtig godt sammen!

Der åbnede sig pludselig en helt ny verden af muligheder lige foran øjnene på os. Vi begyndte allerede at tænke på, hvordan vi kunne bruge dem: på emballage, vores hjemmeside, sociale medier og ... vores merchandise!

Vi kan næsten ikke vente med at komme i gang med en ny tøjkollektion, som vi kan dele med dig, plus alt det udstyr, som vi forbereder i de kommende måneder!

Royal Queen Seeds Rebranding

Budskabet

Siden begyndelsen har vores mål været at lære en masse og dele vores erfaringer med vores fællesskab. Det er ikke nemt at dyrke en plante fra frø (selvom det føles sådan, når man har den rette information og vejledning).

Vi var positive og ambitiøse, og derfor satsede vi på mottoet: "Keep on Growing". Ved at dyrke mere får man et dybere kendskab til processen, og på den måde udvikler nybegyndere sig gradvist til eksperter. Helt grundlæggende fører den simple påmindelse: "Keep on Growing" helt naturligt til personlig udvikling.

For et par år siden introducerede vi "Growing, Together" som et alternativt motto. Det var et følelsesmæssigt næste skridt i vores forhold. Vi følte, at vi lærte lige så meget af vores blomstrende fællesskab, som I lærte af os.

I dag forandrer cannabisverdenen sig med lynets hastighed, og det er superspændende. Derfor føler vi, at vi er nødt til at udvikle os. Den nye vision giver os mulighed for at skubbe grænserne yderligere og nå nye mål. Aktivt. Sammen. Dristigere. Højere. Kan du se, hvor vi vil hen?

Royal Queen Seeds Rebranding

En bemærkning om emballagen

Som du sikkert kan forestille dig, tager det lidt tid at gå fra at være et veletableret brand til at implementere et nyt image. Du kan stadig støde på vores gamle logo hist og her, men vi kan forsikre dig om, det er stadig os. Bæredygtighed er en af vores kerneværdier, og derfor fortsætter vi med at bruge vores nuværende emballage, indtil lageret er tømt, før vi ruller det nye image fuld ud.

Det betyder ikke, at dine frø er gamle! Det skyldes kort og godt bare en strategisk beslutning, der stammer fra en stor ordre, vi har afgivet. Vi er forpligtet til at minimere affald og være miljøbevidste, og at kasserer emballage, der intet fejler, strider mod dette princip.

”Vi” er fundamentet for vores succes, lige fra vi startede og frem til i dag

Det mest spændende ved denne rejse er, at vi har taget den sammen. Men der er stadig meget, der skal gøres. Vi har stadig brug for at udvikle vores fællesskab og give alle dyrkere mulighed for at lære mere og blive mere bæredygtige og selvforsynende. Vi har brug for passionerede og kvalificerede personer, der kan hjælpe os med at sprede dette budskab, så vi sammen kan nå højere, end vi nogensinde troede var muligt.

ER DU FYLDT 18 ÅR?

Indholdet på RoyaQueenSeeds.com er kun egnet til voksne og er forbeholdt myndige personer.

Sørg for, at du kender loven i dit land.

Når du klikker på ENTER, bekræfter
du, at
du er fyldt 18 år.