Du var så godt forberedt. Du havde din marihuana, dine yndlingssnacks og frisk vand klar. Du havde sat dig behageligt til rette i hyggetøjet og var klar til at fordybe dig i din yndlingsmusik, en god film eller din foretrukne YouTube-kanal. Men da du havde røget din joint, blev du ikke høj på samme måde, som du havde håbet. Måske kommer det lige om lidt. Nej. Virkningen var mere mild og nedtonet, end du havde forventet. Det kan være virkelig frustrerende, når det sker. Uanset, om det skyldes kvaliteten af din marihuana, eller det er, fordi du er blevet mere tolerant, giver vi dig her 7 måder, du kan booste intensiteten af virkningen.

7 Ways To Boost The Intensity Of Your High

1. VÆLG SORTERNE MED OMHU

Du har forhåbentlig en god kilde, du får dit marihuana fra. Det ville naturligvis være nemmere, hvis du lovligt kunne få det fra en butik eller en cannabisklub i det område, hvor du bor. Hvis du bor et sted, hvor udvalget er begrænset, burde du i det mindste kunne få oplyst navnet på den sort, du kan få.

Det skulle være nok til, at du gennem vores hjemmeside kan undersøge sorterne og finde generelle råd. Her kan du også lære om de forskellige sorters unikke virkninger ud fra deres unikke fytokemiske profil som bl.a. dominerende cannabinoider og terpener. De varierende forhold mellem disse molekyler giver alt fra lette og milde virkninger til dybe stenede virkninger. Du kan også få sat tal på, hvor høje THC-niveauer du kan forvente fra de forskellige sorter. Selvfølgelig varierer disse egenskaber alt afhængigt af, hvem der dyrkede sorten og fra hvilke frø. Det bedste, du kan gøre, er at prøve dig lidt frem, indtil du finder den sort, der giver de virkninger, du leder efter.

2. KORREKT OPBEVARING

Hvor skal du opbevare dit cannabis, når du har fået det med hjem? Hvis du bruger en plastikbeholder eller den pose, du fik det i, kan du ødelægge styrken af knopperne. Plast kan skabe statisk elektricitet, og det kan beskadige de THC-holdige trichomer på dine knopper. Du kan undgå alt dette ved at bruge en glas- eller stålkrukke.

Der findes også beholdere med indbygget fugtighedskontrol eller aftagelige fugtighedspakker. Hvis du ikke lige har det derhjemme, kan du også lægge et stykke appelsin-, citron- eller limeskræl ned i krukken sammen med din krukke i 2-3 timer. Det forhindrer din forsyning i at tørre ud eller smuldre og det opretholder dermed styrken. Vi anbefaler, at du opbevarer din krukke på et mørkt og køligt for at bevare kvaliteten af dine knopper.

KORREKT OPBEVARING

3. BRYD RUTINEN

Måske har du et godt produkt, som du tager god hånd om. Men hvorfor følelses det så stadig som om, at virkningen ikke længere er den sammen? Per definition er for meget af noget aldrig godt. Hvis du ryger for meget cannabis, kan det ødelægge nydelsen af det. Hvis du vænner din krop til flere cannabinoider, opbygger du en højere tolerance over for cannabis.

Tænk over, hvordan du kan ændre dit sædvanlige cannabisbrug lidt. Er du vant til at ryge tidligt om morgenen? Prøv at udskyde din rygning indtil aftenstid eller i det mindste indtil kl. 16:20. Hvis du normalt ryger mere om aftenen, så prøv at ryg tidligere på dagen i stedet. Ryg ikke efter hvert måltid. Prøv at bliv opmærksom på, hvornår du ryger, og se, om du kan overraske din hjerne ved at ændre tidsplanen lidt.

4. SKIFT METODER

En anden ting, du kan ændre, er din indtagelsesmetode. Nogle mennesker elsker at ryge, men får en anden oplevelse, hvis de bruger andre metoder. Måske foretrækker du følelsen af at blive høj fra vaping eller en bong. Eller måske bryder du dig slet ikke om den metode. Det kan være meget forskelligt fra person til person.

Du kan også spare dine lunger helt ved at eksperimentere med spiselige fødevarer. Generelt anses de spiselige produkter og dabs som to af de mest potente cannabisprodukter. Forsøg dig frem, men gør det stille og roligt.

Vaporizers from Royal Queen Seeds

5. SPIS DE RIGTIGE FØDEVARER

Der findes en række dejlige fødevarer, som kan hjælpe med at øge marihuanas potente virkning. En almindelig kop sort eller grøn te indeholder catechin, som er en antioxidant, der binder sig til CB1-receptorerne i hjernen. Det kan hjælpe de beroligende virkninger af cannabinoider med at blive mere effektive.

Mørk chokolade har en lignende virkning, så længe kakaoindholdet er på 72% eller derover. Ikke nok med at mørk chokolade fungerer som en antioxidant, men det bremser også nedbrydningen af anandamid, som er et kemisk stof i hjernen opkaldt efter et sanskrit ord for lyksalighed. Dette får virkningen af cannabis til at vare længere.

Fødevarer med et højt indhold af omega-3-fedtsyrer syntetiserer også effektivt endocannabinoider og cannabinoidreceptorer. Kig også efter fødevarer, som indeholder terpener, som THC-boostende myrcen eller intensiverende pinen. Pinen findes i salvie, timian og andre urter, og myrcen findes i mango, broccoli og nødder. Hvis alt andet fejler, så prøv med multivitaminer. De er i forvejen gode for dig, og de forbedrer cellulær optagelse og kredsløbssystemet. Det er nyttigt for strømmen af THC.

6. MOTION

Du bør se på, hvor sunde dine vaner generelt er. Du kan tilpasse din kost for at forbedre kvaliteten af virkningen. Meget af det THC, du indtager, absorberes og lagres i dit kropsfedt. Nogle gange er det længere om at blive frigivet, og det kan påvirke kvaliteten af cannabisvirkningen. Derfor anbefales det, at du spiser sund kost og motionerer, så du reducerer din samlede mængde kropsfedt.

Det kan betyde, at du skal skifte isen ud med mørk chokolade, som vi nævnte tidligere. Motion er også meget relevant. Ikke nok med at motion godt for dit helbred generelt, men undersøgelser peger på, at motion påvirker hjernen på samme måde som cannabis. Det løfter ikke bare humøret, men det kan faktisk udløse frigivelsen af THC, som ligger lagret i kropsfedt. En undersøgelse fra Drug and Alcohol Dependence tilbage i 2013 viste, at konditionstræning øgede THC-niveauet i blodet med 15%.

MOTION

7. TAG EN PAUSE

Hvis du har prøvet alt, og du stadig ikke føler, at du bliver høj, kan vi sagtens forstå, hvis du føler dig frustreret. Du har gjort alt, hvad du kunne og lavet ændringer for at intensivere virkningen - og lige meget har det hjulpet. Du bør begynde at tænke over, hvorfor du stræber efter følelsen af at være høj. Cannabis kan hjælpe os med at forbedre vores liv på mange måder, men det løser ikke et dybtliggende følelsesmæssigt problem. Vær ærlig over for dig selv om dit forbrug. Hvis der er tale om et overforbrug, kan det høje cannabisforbrug være skyld i nedsat virkning.

Det er helt okay at tage en pause fra cannabis og dermed bringe din tolerance ned igen. Se, om du kan gå en måned eller længere uden cannabis. Jo længere en pause du holder, jo stærkere bliver virkningen næste gang, du bliver høj. Man mener, at det tager cirka en måned, før alle cannabinoider er fuldstændig ude af kroppen. Hvis du synes, at en pause lyder ubehageligt, kan du finde support, der kan hjælpe dig med at komme igennem det. Prøv at se, hvordan dit liv er uden cannabis. Hvis det stadig passer ansvarligt ind i dit liv, kan du bringe det på banen igen og opleve en mere intens virkning end før.

ER DU FYLDT 18 ÅR?

Indholdet på RoyaQueenSeeds.com er kun egnet til voksne og er forbeholdt myndige personer.

Sørg for, at du kender loven i dit land.

Når du klikker på ENTER, bekræfter
du, at
du er fyldt 18 år.